Posts

Showing posts from April, 2014

Jun Dan Ogos

Image
Assalamualaikum!
Holaaa! Holaaaa! Ada sesapa yang rindu tak? Kalau ada sila lempang diri sendiri. Napa korang poyo sangat ni ha?  Hahahaaa! Alaahh..gurau pun tabulii...
Lama tak tulis kan. Macam-macam jadi selama ni.
Ah. Malaslah nak cerita.
Apapun, hidup ni bukannya selalu indah. Kadang-kadang orang mengata kita. Kadang-kadang kita termengata orang.  
Kadang-kadang orang benci kita. Ada masa kita terbenci kat orang. 
Tapi beringatlah. Kita ni siapa. Hidup ni bukan pasal diri kita ja. 
Jangan hina nasib orang lain. Jangan hina sesama manusia. Diri kita adalah apa yang keluar dari mulut kita.
Kalau nampak orang lain berubah jadi lebih baik, doakan terus. Doakan dia istiqamah dengan perubahan dia.
Kalau nampak orang lain bahagia, doakan terus. Doakan dia terus bahagia. Bukan setakat Jun dan Ogos saja. 
Doakan dia terus bahagia, selama-lamanya.
Ceeewaaahh!
Hidup ni mudah saja. Kalau terasa gatal, garu.