Posts

Showing posts from December, 2017

Merampas Atau Menumpang Kasih?

Image
Assalamualaikum! Jawapan bagi tajuk di atas ialah = PROPA!
Eeewaaahh! Kemain lagi nak ulas isu gosip artis. Hihii. Takpe lah sekali-sekala. Heeee.  Bagi aku lah kan, isu kahwin dengan suami orang ni, masih taboo lagi dalam masyarakat kita biarpun ianya bukanlah perkara yang dihalang dalam agama.
Aku bercakap pun bukan atas dasar logik akal dan emosi semata-mata. Sebab dalam keluarga aku sendiri ada yang bermadu dan dimadukan. In fact, aku juga pernah dipinang oleh suami orang. Bukan rahsia, sebab arwah Mak sendiri yang berjumpa dengan peminang itu. =_=
Dari aku sekolah, drama madu racun ni aku dah hadap. Aku tengok sendiri berapa banyak airmata yang tumpah, berapa banyak kemarahan yang terhambur, berapa banyak keegoan yang tak terungkai, berapa tinggi keinginan yang tak dapat dipendam, berapa banyak dendam dan benci yang timbul. Tapi itu semua tidak dapat menangkis ketentuan jodoh yang tertulis oleh Allah SWT. Yer, akan ada pemenang dan pengalah (bak kata Vincent AF1 😆)
Dalam kes ak…