Posts

Showing posts from July, 2009

Semua Orang Pun Perlu Tahu Beza Antara Kurap Dengan Eczema- Mesti!

Image
Assalamualaikum!

Nombor aku dipanggil..aku ketuk pintu..

Doktor : Ya..ada masalah apa..

Aku duduk..aku pandang doktor..Mak aihh!! Kacak sangat..Aku serba salah pulak hendak cakap masalah..kenapalah temu kan aku dengan doktor sekacak ini..relakah aku membuka pekung di dada?
Tapi..Kata2 seorang sahabat terngiang2.."ko baik pegi dokter la..serius aku tengok kurap ko ni..buruk pulak tu..sebatu nampak..'

Aihhh!! Ini satu fitnah yang perlu aku sangkal dengan bukti2 kukuh..tak tido malam aku memikirkan..kaki aku ni semakin lama aku garuk dah macam kulit ayam aku tengok..

Terngiang2 jugak kata2 kawan kakak aku yang nak sangat tgk kaki aku secara online.."ko ambik minyak tanah, lepas tu sapu..haaa..lepas tu ko bakar..tu kudis api tuu"

Aihhh!! Aku berasa tercabar..tohmahan ni dah semakin berleluasa..terjejas reputasi aku..

Doktor : Okay..ni saya bagi ubat sapu dengan ubat gatal ya..2, 3 hari boleh baik..

Aku : Dokter, ini bukan kurap kan..? (aku tanya sambil betulkan kaki seluar..muka…

Berapa Pentingkah Air Bagi Sebuah Van? - Aku

Image
Assalamualaikum!

Van ni semakin laju..angin gunung mula tampar muka aku..aku mula pegang tingkap..ada sikit kecut dalam hati..tapi demi maruah, aku tidak akan peluk brader sebelah..jalan bengkak bengkok kat Ranau macam jalan Batu Arang pulak aku terasa..bila nak sampai selekoh, Rudy tekan minyak..dalam hati aku suruh Rudy tekan brek sikit..tiba2 aku ragu kesahihan lesen memandu Rudy..

Rudy cakap2 dgn co-pilot..sangat petah dalam bahasa tempatan..sambil bawak van, Rudy pusing2 pandang blakang tengok keadaan penumpang..tiba2 Rudy tukar lane, pangkah jalan sebelah..terus parking kat tepi semak..semua orang panik..

*****

Tourist Guide : Kenapak ni Rudy?

Rudy sua telinga pada bahagian enjin..semua orang pun nak dgr dekat kawasan enjin dengan cara sua kan telinga..

Rudy : Sudah panas enjinnya..dengar kau itu bunyi airnya masak..kurang air ini..

Tourist Guide : Itu la sudah aku bilang, periksa dulu bah keretak ini..haaa sekarang baru kau tau betapa pentingnya air kan? Bla bla bla..

Tourist Guide : B…