Putry Qalesya

Assalamualaikum.

Aku meniarap di samping Qalesya. Cuba bermanja-manja dengan dia. Maklumlah, Qalesya ni agak diva sikit perangai dia. Hanya orang tertentu saja yang bisa mendekati dia. Qalesya belek2 gambar yang dirompak dari beg abang dia, Atak.

Aku : 'Uuu Echa,cantik..cantik..' Aku tunjuk-tunjuk gambar pasir berwarna yang dia pegang. Gambar tu gambar pemandangan kapal layar atas laut. 'Ini apa?' Aku tanya sambil tunjuk gambar matahari.
Qalesya : Chan. (Sun)
Aku : 'Pandaii...ini apa?' Aku tunjuk gambar burung.
Qalesya : Bird
Aku : 'Ini?' Aku tunjuk pada air laut warna biru. Qalesya cakap-cakap bahasa tinggi. Maknanya dia tak tahu.
Aku beritahu dia, 'Ini sea.' Aku ulang-ulang supaya dia sebut ulang-ulang. 
Aku : 'Ini awan.' kata aku sambil tunjuk pada gambar awan. 'Awan, cloud. Awan apa? Awan cloud.' Aku ulang.
Qalesya : 'Awan nano (dalam pelat)
Aku : "Bukan, awan cloud.'
Qalesya : Nanooo.
Aku : Clooouuudddd.
Biar betul. 25 Mac ni Qalesya baru nak masuk 2 tahun. Tak kan terpesong.
 
 Ni Qalesya masa baby lagi. 6 bulan kot.

Ni masa Echa kecik (cliche nya penerangan, haha!)

Ni masa Echa main cak-cak dekat tangga.

Ni muka Echa mintak hadiah.
ps - Happy Birthday Putry Qalesya. Makcik sayang Echa. Tahniah sebab Echa comel macam Makcik.
ps - Ya Allah, pinjamkan Qalesya lama sikit. Semoga Qalesya dapat jadi anak yang solehah kepada ibu dan abah dia.

Comments

Angah said…
semoga menjadi anak yg solehah ye Qalesya...
ghost said…
wahhhh... bundarnya anak mata. eh! mata lar, bukan anak mata.

mata bulat sangat comel kannn.. :)
..nOWa.. said…
angah : amin..insyaallah :)
ghost : comelkan? saya makcik dia, sama comel kan? hahahahaaa!

Popular posts from this blog

Keajaiban Zikir Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabbir

Do's And Don'ts Semasa Berpantang

Spa Yang Paling Best Di Shah Alam.