...KehilangaN 2...



Kehilangan tidak semestinya kerugian. Ada masanya ia menjadi begitu hampir dan sangat akrab dengan kita. Ketika kehilangan wang ringgit, kerugiannya tentu dilihat kuantitinya, banyak atau sedikit. Kehilangan orang, disayang atau sebaliknya, dalam apa keadaannya sekalipun, sering pula dilihat melibatkan makna kehadiran. Begitu, kehilangan ada kalanya adalah juga kehadiran, selama mana kehadiran itu dimaknakan dalam jiwa.

**credit to Dr. Nash

Comments

ana said…
Yang pastinya kita sbg org Islam..kehilangan org tersayang disusuli dengan ingatan doa ikhlas dan sedekah buat yang telah tiada. Takziah nora...
..nOWa.. said…
terima kasih kak ana..cuma rasa rindu pada ayah, bagaimana menahan? =(
aza azita amru said…
nowa..jangan sedih, pasti ayah sedih nanti..doakan ayah selalu..kamu jaga diri ya..
Hunny said…
Salam Sis,

Moga roh ayahmu dicucuri rahmat. Keep smiling and face the world, coz he will not return, but we, need to wake up and continue with the worldly affairs, and get enough 'bekal' to be with him.. Bayangkan ibumu, sudah cukup menyiksakan, tiada teman di pembaringannya, hanya tangisan merawat duka.. Tabahkan hatimu adikku, hanya kalian yang bisa mengurangkan pedih di hati ibumu.. Redhai pemergiannya, doa banyak-banyak, sabar banyak2, kerana sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang sabar.
..nOWa.. said…
aza dan kak hani..terima kasih kerana selalu ada..

Popular Posts