UTC Melaka

Assalamualaikum.

UTC...UTC..Pusat Pelbagai Perkhidmatannnnnn...hahahaaa!! Pernah dengar tak? Kalau tak pernah memang peghak la korang ni..hahaaa!

UTC ni tak semua tempat ada. Kalau tak silap aku setakat ni baru ada UTC Kuala Lumpur, Sentul, KL, Melaka, Perak, Kedah, Sabah dan Pahang. Pertama kali aku pegi UTC Melaka sebab nak renew lesen dan tukar IC baru. Landmark dia, sebelah Stadium Hang Tuah. Dekat-dekat dengan kampus UTEM. Untuk dua urusan ni dalam 2 jam lebih jer settle. Memang puas hati. Hassle-free. Ambik nombor dan tunggu saja. Tak ada nak isi borang ke apa. 

Untuk tukar IC, gambar pun dia snap dekat kaunter tu jugak. Nanti lepas 2 jam datang semula kutip IC baru. Sementara nak tunggu tu boleh pegi makan pizza ke apa. So takde la terasa sangat membuang masa. Kalau kat UTC Melaka, sementara menunggu boleh pegi Jusco. Hehehh. 

Untuk renew lesen, sekejap aja. Ambik nombor, bila sampai giliran, bayar dan tunggu kejap. Tapi masa ni aku buat lesen yang biasa jer, yg laminate. Sebab kalau dekat UTC Melaka, untuk buat lesen jenis yang baru tu (kualiti macam IC) ialah pada hari ISNIN sahaja (setakat yang aku pegi hari tu laa).

Lepas tu, baru-baru ni aku renew passport dekat UTC hari Ahad. Sama jugak. Ambik nombor, lepas tu serah passport lama. Tunggu giliran untuk buat bayaran. Lepas bayar, tunggu 2 jam. Lebih kurang 2 jam lebih jugaklah. Tapi no hal la. Jusco kan ada..hihii.

UTC..UTCccccc..pusat pebagai perkhidmatannnnnnnnnnn..


ps - Tu waktu operasi UTC. Semua jabatan pun sama. UTC..UTC.....heeeeeee. Nyanyi je keja.

Comments

Popular Posts