Tanda-Tanda Sakit Jiwa Di Pejabat.

Assalamualaikum.

1) Hack komputer orang yang didengkikan tu. Ye lah, nak kena lah ambik maklumat2 yang ada kat dalam tu. Buat modal bila bercakap dengan client atau colliques lain supaya boleh jadi MRS AND MR KNOW EVERYTHING. You ask me, I give you an answer. No matter right or wrong. Tak pun boleh jadi sumber rujukan masa interbiu...ngeh ngeh. Pastu jangan lupa tinggal jejak kepada orang yang didengkikan tu supaya sedar komputer dia dah kena ceroboh walaupun ada password dengan mesej 'Watch out! I am intelligent penyangak. I'll make u suffer!'

Kah! Kah! Kah!

2) Wujudkan kumpulan a.k.a geng yang bernama The Dragon Team kat opis. Adakan borang penyertaan sekali. Tiap2 hari lobby orang pasal keburukan orang yang didengkikan tu kat pantry ke, kantin ke, kedai nasik lemak ke, mamak ke..dapat ajak orang lain joint grup Naga. Lagi ramai ahli lagi bagus. Boleh rebel. Create kan jugak kata sapaan rahsia untuk ahli2 macam "Wak Luu!" ke, 'Harooonnn' ke, 'Naga' ke..

Kah! Kah! Kah!

3) Mengadu domba pada pihak atasan sebab selalu kena marah dengan bos. "Saya tak rela dimarah dan diherdik bila saya lembap bekerja, kerana saya sepatutnya dibelai dan ditegur dengan manja. Huk.Huk.

Kah! Kah! Kah!

4) Tolong taipkan surat berenti  kerja untuk orang lain. Bukan apa, sebab hal buruk2 pasal bos mesti jadi punca berenti kerja. Nak lagi power kasi taruk tohmahan sikit dalam surat tu. Ini baru membela nasib sesama umat.

Kah! Kah! Kah!

5) Ambik balik sampah yang dibuang oleh orang yang didengkikan tu. Ni ambik berat namanya. Kot2 la ada maklumat pejabat yang terbuang. Boleh dakwa orang yang didengkikan tu cuai dalam menjalankan tugas dia.

Kah! Kah! Kah!

6) Bila bengang jerit dari jauh kepada orang yang didengkikan tu "Banyak cakap tapi kerja tak buat!" di khalayak ramai. Biar semua orang dengar. Baru kelas. Baru psiko. Baru ala2 paria. Baru standard. Baru boleh jadi ketua.

Kah! Kah! Kah!

ps* - Come on beb, get a life! Pity of u. And u all. Kah! Kah! Kah!

Comments

azza said…
orang mcm tu elok je diletakkan kt kandang zoo ...
Hunny said…
marah benar nampaknya...
Anonymous said…
kah....kah...kah....memang lawakkkkkk....
..nOWa.. said…
anon - anon, naga tak? Jangan naga taw.. :)
ana said…
kesian itu org... :P
tukang karut said…
anto g tanjung rambutan......
Anonymous said…
kah..kah..kah..(sambil cucuk garfu ats peha sendiri dgn air liur, air hidung & air mata keluar meleleh..)-psycho-

Popular posts from this blog

Keajaiban Zikir Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabbir

Do's And Don'ts Semasa Berpantang

Spa Yang Paling Best Di Shah Alam.