ADS 451

ADS 451.. ??

Itu ialah code subject Ethics In Administration yang akan aku final examkan pada 29 hb ni..(wish me luck ya!)
Dengan penuh bangga aku selak dan selak dan selak past year question..but..
Why study ethics ya?

Contoh perkara2 tidak beretika yang telah berjaya dipamerkan terhadap aku [ketika memandu] adalah :

1) Sedang aku memandu tiba2 terhirup bau yang tidak menepati citarasa sama sekali..
'za, kau kentut ker?'
'ha'ahh..bukaklah tingkap..'

2) Ketika aku sedang memandu dengan komited di belakang sebuah kereta berjenama
antarabangsa yang sangat mahal , tiba2 pemandu tersebut melemparkan tin pepsi cola seven
up nya keluar tingkap..nasib baik dia tak campak peti ais atau mesin basuh..kira ada ethics
lagi la tu..

3) Bila berenti di lampu isyarat, brader kat kereta sebelah dengan geng2 dia pandang2 keta aku
..pastu diorang cakap2 sesama diorang pastu diorang gelak..pastu pandang2 lagi..pastu gelak2
lagi..helloo!! adakah aku dan geng2 aku tidak menepati citarasa korang? Atau kami
tersangatlah anggun dan kurus sehingga korang tidak sanggup mempercayai bahawa kereta
kelly aku boleh menampung seramai 6 orang??

Walaupun aku yakin bukan soalan sebegini yang akan kuar nanti, tetapi..pesan aku kepada semua classmate aku silalah buka buku sekarang dan start print power point lecture notes yang korang copy dari laptop faculty yg banyak virus tuh..

Besides, we must study ethics..because ethics can be taught..
'all evils are ignorant'
'semua kejahatan berlaku kerana kejahilan'
and knowing not turn to knowledge..

what say you? =)

Comments

aza azita amru said…
nowa kata: menerima upahan berupa mcflury cornetto coklat jika memberi komen...

aku kata: beres!!

nota kaki: citer no 1 tu kelakar, sapa za di dalam cerita??
..nOWa.. said…
hahaaaa!! disebabkan aku agak memboikot mcD, maka mungkinkah kau sudi menerima mCfluffybasi eskrem matkool sebagai gantinya?
Hunny said…
Nowa,
Syabas dan tahniah atas blog yang kewl nih.. Mudah2an dapat dimanfaatkan dengan baik. Dont prey-prey!
..nOWa.. said…
hurrayyy!! tengkiu kak hani..akan tetapi saya sangat naif dlm berblogging ini kerana hendak memasukkan jam pun masih tidak berjaya..apatah lagi shoutmix..hahaaa

Popular posts from this blog

Keajaiban Zikir Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabbir

Do's And Don'ts Semasa Berpantang

Spa Yang Paling Best Di Shah Alam.