Jingoisme VS Jenglot

Assalamualaikum.

Jingoisme ialah

Sikap (pandangan, fahaman dsb) yg terlalu mengagung-agungkan kekuasaan atau kehebatan negara sendiri, dan menyokong dasar peperangan terhadap negara lain: maka lahirlah ~, iaitu aliran fahaman yg boleh membawa kezaliman kpd kumpulan lain.

Jenglot ialah

Hantu, entiti, makhluk, rupa buruk. Jahat?

Ini macam amalan Jingoisme boleh dapat kat FB Sokerleaks sempena game penting malam ni.

Serupa Jenglot yang berfahaman Jingoisme pulak boleh dapat dekat opis aku. Malas nak ulas. Heheh.

ps - Jangan nak gigit kompeni lebih2 dekat orang luar, tak membina langsung. Gigit la dekat bos-bos, pengurusan tertinggi, MBJ supaya perubahan yang baik boleh dibuat.

ps- Kompeni dah bayo elaun tambahan tu, sila kerja keras sikit. Jangan nak menggigit je keja.

ps- Perangai serupa penyokong Indon Garudadaku.

ps - MALAYSIA Boleh!

Comments

Angah said…
tak sabor nak tgk perang syco yg indon akan lancarkan malam ni...
..nOWa.. said…
Angah, sampai hari ni perangnya tak tamat...hihii

Popular posts from this blog

Spa Yang Paling Best Di Shah Alam.

Permata Yang Hilang Dan Kamasutra.

Keajaiban Zikir Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabbir