Resepi Tertunda

Assalamualaikum.

Hola-holaaa! Apa kabauuu..aku tanya apa kobaaaa? 

Mak aihhhh. Ni kira cabaran nak publish sekaligus banyak resepi dalam masa yang berbaki beberapa minit sebelum balik rumah and bergegas masak. Suami habis duty u olls. Hahaaa! So, dah faham lah kan kenapa lately ni tak ter inspired nak tulis entry baru kan. Inspirasi sangat =_= 

So, memperkenalkan resepi ketama!

1) Kek Coklat Moist Bajet Kek Anis.

Tajuk mana boleh kalah. Tapi serius senang dan outcome memang marvellous. Dapat resepi ni pun dari blog ini. Tengkiu kakak. Dapat pulak buat topping dia banyak-banyak sampai melimpah-limpah. Puas hati ni. Amboi.


Tu dia. Kek akak bajet Anis. Heee.

Resepi kedua!

2) Victoria Sandwich

Ini memang nama betul dia. Jumpa resepi ni dekat facebook group Resepi Ringkas. Sedap tapi nak membuatnya agak melecehkan jugak ler. Setakat ni sekali jer aku buat. Hahaa! Tapi korang kena buat sebab sandwich ni cantik. Heeee.

Bahan dia ialah roti (aku guna wholemeal bread) timun yang disagat buang bijinya (aku guna timun jepun), lobak yang disagat, sardin yang dihancurkan (buang tulang dan kuah sardin) rencahkan dengan hirisan bawang dan sikit cili. Juga adakan margerin dan mayonis.


Ni versi aku yang patuh pada resepi. Gigih dan terus gigih.


Ni cara-cara dia. Pastikan patuh pada resepi okay.

Okay. Ni jer. Dua resepi jer mampu? Hahaaa! Later okay. Adios amigos. 

ps - Yaribbbaaa!



Comments

Popular posts from this blog

Keajaiban Zikir Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabbir

Do's And Don'ts Semasa Berpantang

Spa Yang Paling Best Di Shah Alam.