Bersyukur Apa Yang Ada

Assalamualaikum.

Holaaa-holaaaaa!!
Apa kabar semua? Od, apa macam kawen? Best tak? Hahaaa! Ni soalan standard yang akan selalu ditanya kepada pengantin baru. So, chill je dan bagitaulah bestttttt sangatttt! Hihhiii.

Ogos telah melabuhkan tirainya dan kini kita sedang menjalani September. Ceeewaaaahh!
Of course la ada penekanan di situ kerana  this both months is very significant to me. Hihiii.

Alhamdulillah, me and Tonjer menader-menader dah melepasi fasa satu tahun pertama perkahwinan pada 30 Ogos yang lepas. Alhamdulillah. It was very 'adventerous' journey, ok. Haha! Apapun, terima kasih atas masa, perhatian, pujuk, nasihat, gurau, uwettt (hihii) dan terutama sekali kasih sayang yang tidak berbelah bagi..And also the anniversary gift! Thank you Ebyy, i really need it and i loveeeeeeee it! (Konon bercakap dengan suami dalam blog, padahal kat rumah terkinja-kinja , tersipu-sipu panggg kanggg hahahaaaa)

Dan selepas tu, hari jadi pulak tibaaaa. Time hari jadi Ebyy takde. Kerja. Uhuk. Terima kasih atas ucapan hari jadi dari keluarga terutama nyanyian solo Happy Birthday To You dari Putery Qalesya bukan puteri sebenar. So cute Mak Ecah keting menyanyi. Terima kasih kawan-kawan yang mendoakan. 

I am so blessed. Terima kasih Ya Allah. Allah sentiasa beri kita apa yang kita nak. Cuma kita saja yang tidak beri apa yang Allah nak. Kerdilnya kita ni. Lemahnya kita ni.

Semoga hari-hari yang kita lalui, sentiasa ingat Allah. Jangan lupakan orang yang kita sayang dalam doa kita setiap hari. Berat macam manapun kewajipan, jangan lupa kewajipan terhadap Allah. Insyaallah. Perbaiki dan istiqomah.

Jangan kita rampas hak orang lain. Jangan kita aniaya orang. Jangan kita sakiti hati orang dengan perkataan atau perbuatan. Ingatlah, dunia ini hanya pinjaman. Dan bukan kita sorang saja atas mukabumi ni.

Eh, dah kenapa dihujung-hujung berbunyi begini.

Alahh. Aku bukannya marah, nasihattttttttttt!





Comments

Popular posts from this blog

Keajaiban Zikir Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabbir

Do's And Don'ts Semasa Berpantang

Spa Yang Paling Best Di Shah Alam.