30DBC - Buku Kegemaran

Assalamualaikum.

Amboiii. Kemain lama nak sambung blog challenge. Ni elok-elok 30 hari punya challenge, ikut cara aku terus up jadi 365 hari punya challenge. Hahaaa!

Ok. Aku memang banyak beli buku. Sebab hobi cliche aku ialah membaca dan hobi sebenar aku ialah memoyo. Hahahaaa! 

Tapi dalam banyak-banyak buku yang aku baca ada DUA yang aku paling suka. Bagi aku buku ni menyentuh perasaan aku.

1) Permata Yang Hilang Kini Dijumpai/Kamar Sutera - HAMKA

Buku ni aku beli online harga dua-dua RM63 termasuk pos. Mula-mula aku baca PYHKD lepastu baru baca Kamar Sutera. Ni buku agama sebenarnya. Tapi cara penulisan dia sangat sempoi, lawak dan senang faham. 

Pada aku, buku ni paling sesuai baca SEBELUM KAHWIN nescaya lepas baca kau orang akan berubah. Hahaa! Serius. Aku insaf bila baca buku ni. Masa aku kawan dengan Tonjer aku, dia bawak buku ni masa operasi. Tu yang lepas balik operasi macam nak segera jer menamatkan zaman bujang. Aku yakin dia dah insaf. Hahahaaa!

So, sapa-sapa nak buat hadiah buku ni kepada kawan, adik memang sesuai. Boleh follow Hamka (ni memang nama sebenar dia ok) dekat FB Hamka Kereta Mayat atau pun blog dia.


Ni buku Kamar Sutera aku. Buku PYHKD aku, Tonjer aku lupa bawak balik rumah. 


Ni contoh buku aku suka. Tak banyak tulisan. Pendek-pendek jer cerita dia.

2) Biografi Agung Rasulullah SAW - Rusydi Ramli Al-Jauhari

Ni aku beli kat MPH harga RM65. Bila baca buku tentang seseorang istimewa yang tak kenal kita tapi sebut kita masa Allah nak ambik nyawa dia. Allahuakbar. Tak kan korang tak nak kenal siapa dia? Buku ni ceritakan semuanya. Dari zaman kanak-kanak, keluarga, sahabat..

Yang lagi menyentuh perasaan, ada gambar. Betapa beruntungnya kita dapat tengok gambar yang kita tak pernah terfikir. Gambar pun takpe lah.. ntahlah..aku tak boleh gambarkan perasaan bila baca buku ni...korang beli lah satu...







Jadi inilah dia buku kegemaran aku. Sekian.

ps - Terima kasih.

Comments

Popular posts from this blog

Keajaiban Zikir Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabbir

Do's And Don'ts Semasa Berpantang

Spa Yang Paling Best Di Shah Alam.